lørdag 10. januar 2009

Kipepeo Beach

Loerdag. Foerste fridag etter det som foeles som en uendelig lang forberedelsesuke. Ryktet har gaatt om at det er den foerste uken som foeles lengst, og det kan jeg skrive under paa. Men jeg har i alle fall overlevd en uke i Afrika. Inntrykket blir bedre og bedre for hver dag som gaar. I dag reiste de studentene som ikke skal vaere i Dar es Salaam, saa naa er vi aatte jenter igjen her; fire vernepleiere, to radiografer og to fysioterapeuter. Vi tok turen til Kipepeo Beach paa oeyen Kigamboni like utenfor Dar es Salaam. For aa komme seg dit maatte vi ta ferje i fem minutt (pris: 50 oere). Ferjeturen kan ikke akkurat sammenlignes med strekningen Mortavika/Rennesoey over Boknafjorden - jeg har ALDRI vaert paa en saa fullpakket ferje! Den stoerste byen har bare tre av de 40 millioner innbyggerne i Tanzania, men det er et folkemylder overalt i Dar es Salaam. Jeg ser de foerste solbrentmerkene - kanskje ikke saa rart ettersom januar er den varmeste maaneden i Tanzania (gjennomsnittstemperatur 31 varmegrader). Enkelte dager er luftfuktigheten saa hoey at til og med lokalbefolkningen kommenterer varmen. Kipepeo Beach kan forresten anbefales paa det sterkeste!

3 kommentarer:

  1. Hørres ut som du har det både lærerikt og kjekt. kos deg masse du e kjempe heldig så får oppleva detta:)
    Har lagt deg te i blogglistå mi så nå går eg ikkje glipp av noen innlegg:)
    Klem fra Vivian (Fast leser:))

    SvarSlett
  2. S: Bilder tar lang tid aa laste opp. Det kan hende du maa vente i spenning til jeg kommer hjjem.
    V: Vet du hvordan man lager linker til andre sine blogger? Hilsen den utekniske.

    SvarSlett